Poniżej znajdą Państwo szczegółowe informacje na temat metod i terminów wysyłki zamówień.
Zwroty i reklamacje
Zwroty
Zgodnie z Ustawą z 2 marca 2000 roku “O ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny” Klient będący osobą fizyczną, dokonujący zakupu w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą, może dokonać zwrotu zakupionych towarów bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki. W tym celu Klient powinien złożyć pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
Klient zobowiązany jest do niezwłocznego zwrotu towaru w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy oraz zwracany towar należy odesłać na adres: Sweet Cake Szczecin ul. G. Narutowicza 13e lok 6B lub mailem na adres: sweetcakepl@outlook.com
Sklep nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem oraz do paczkomatów. Koszt odesłania towaru nie podlega zwrotowi.
Sklep dokonuje zwrotu należności za zwrócony towar (cena towaru oraz koszt dostawy określony przy dokonaniu zamówienia) w ciągu 7 dni kalendarzowych na konto bankowe wskazane przez Klienta lub przekazem pocztowym na adres podany przez Klienta.
Sposób opakowania i przewozu zwracanych towarów powinien odpowiadać właściwościom rzeczy. Reklamowany towar powinien być odpowiednio zapakowany oraz zabezpieczony.
Zanim odeślesz lub zareklamujesz zakupione u nas produkty zapoznaj się ze szczegółowymi informacjami w regulaminie.
Ustawa przewiduje również wyjątki od prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość takie jak np. dostarczanie towarów wyprodukowanych według specyfikacji konsumenta lub wyraźnie zindywidualizowanych; dostarczanie towarów, które ulegają szybkiemu zepsuciu lub mają krótki termin przydatności do użycia, towary do spożycia, i wyjątkiem jest towary, które przeznaczone do bezpośredniego kontaktu z żywnością ze względu na ochronę zdrowia, towarów w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
Reklamacje
Klientowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji w przypadku stwierdzenia niezgodności dostarczonego towaru z umową, a w szczególności w przypadku:
- wad fabrycznych;
- uszkodzeń mechanicznych powstałych w trakcie dostawy;
Reklamacje towaru są rozpatrywane zgodnie z Ustawą Rady Ministrów z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego (Dz.U. Nr 141 poz 1176).
Klienci powinni kierować pisemne reklamacje na adres Sklepu: Sweet Cake Szczecin ul. G. Narutowicza 13e lok 6B lub mailem na adres: sweetcakepl@outlook.com
Reklamacje rozpatrywane są najpóźniej w terminie 14 (czternastu) dni od daty otrzymania przez Sklep reklamacji.
Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Klient może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
Jeżeli Klient, z przyczyn określonych w ustępie powyżej, nie może żądać naprawy ani wymiany, albo jeżeli Sklep nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby Klienta na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.
Koszty związane z ewentualnym odesłaniem przez Klienta reklamowanego towaru, stanowiące równowartość opłaty pocztowej, Sklep zwraca natychmiast po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji.
Zaleca się podanie w treści reklamacji jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości oraz danych kontaktowych – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
Dodatkowe informacje
Nie przyjmujemy paczek wysłanych za pobraniem, usługą “e-przesyłka”, nadanych do paczkomatów.
Sposób opakowania i przewozu zwracanych towarów powinien odpowiadać właściwościom rzeczy. Reklamowany towar powinien być odpowiednio zapakowany oraz zabezpieczony.